1. Soru Sor
  2. Çocuk
  3. Hiperaktivite

Hiperaktivite

S... U... - 7 ay önce
Merhaba.7 yaşındaki Kızıma hiperaktivite tanısı kondu. İlaç verildi fakat yan etkileri olduğu için kullanmak istemedim. Doğduğu günden beri aşırı hareketli bı çocuktu ve okula başlamadan önce bır şekilde onu tolere edebiliyordum fakat okulda dikkat eksikliği sınıfta dolanma gibi davranışları olunca psikiyatriye başvurduk. Verilen ilaçlarda uyku bozukluğu, iştahsızlık olabilir denildi zaten zar zor uyku düzeni kazandırmıştık az da olsa yemek düzeni de var bir de bunların bozulmasıni istemediğim için ilaçları hiç almadim ama çocuğumda aşırı sinirlenme de var. Ne yapacağımı bilemiyorum. Şimdiden teşekkürler
Öznur KESKIN
Uzmanın Cevabı: Merhaba, Hiperaktivite tanısına bağlı ilaç kullanımında olası yan etkilerin ebeveynleri endişelendirmesi sık karşılaştığımız bir durumdur. Öncelikle ilaç kullanma/kullanmama konusundaki fikrinizde hekiminizle iş birliği yapmanızı öneririm. Bunun yanı sıra ebeveynlerin sakin kalması çok ama çok önemli, çünkü sizlerin yönetmekte zorlandığınız durumlar çocuklara yansımakta ve öfke problemleri ve sinirlilik ortaya çıkabilmektedir. Uyku ve yemek düzeni konularını iyi yönetmiş olduğunuzu söyleyebilirim. Bunun devamlılığını sağlamak için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar da var tabi ki. Hipertaktif çocuklar fazla eleştiriye mazur kalıyorlar maalesef. Bu nedenle sizin mümkün olduğunca çocuğunuzu eleştirmemeniz ve yaptığı doğru ve iyi davranışları sözel olarak sık sık ödüllendirmeniz, sinirlilik durumunun azalmasına fayda sağlayacaktır. Her çocuk biriciktir ve bu süreçte sizin çocuğunuzu ve ona özgü durumları daha iyi anlayıp size daha doğru bilgiler verebilmem için online bir görüşme gerçekleştirebiliriz.
Öznur KESKIN
Öznur KESKIN
Psikolog
Uzmanlıklar: Çocuk Eğitimi İle İlgili Sorunlar, Çocuk ve Ergenlik Dönemi Ruhsal Sorunları, Ebeveyn Tutumuna Dair Sorunlar