2. Sevcan ERCAN
Sevcan ERCAN

Psikolojik Danışman

Uzmanlıklar: Depresif Bozukluklar, Öfke Kontrolü, Özgüven ve Yeterlilik Sorunları

2018 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünde lisans eğitimimi tamamladım. Lisans eğitimim sırasında süpervizyon destekli bireysel psikolojik danışma seansları gerçekleştirdim. Daha sonrasında özel kurumlarda Okul Psikolojik Danışmanlığı, Eğitim ve Kariyer Danışmanlığı gibi kadrolarda hizmet verdim. Şu anda Çanakkale ilinde Saye Danışmanlık&Eğitim Merkezinde yüz yüze ve online olarak hizmet vermeye devam etmekteyim. Lisans eğitimim ve sonrasında Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi, Bilişsel Davranışçı Terapi, Oyun Terapisi, Çocuk Değerlendirme Testleri Uygulayıcı Eğitimi, Sistemik Aile Danışmanlığı Eğitimi gibi birçok alanda kendimi geliştirme amaçlı eğitimlere katılım sağladım ve hala da bu çabamı sürdürmekteyim.

Psikolojik danışma, danışan ve danışman arasındaki profesyonel yardım ilişkisidir. Çevrimiçi(online) psikolojik danışma da yüz yüze görüşme fırsatı bulamayan ya da bunu tercih etmeyen danışanların, Skype, Google Talk, Zoom vb platformlar üzerinden internet vasıtasıyla çevrimiçi yolla, canlı olarak video konferans yoluyla iletişime geçmesiyle gerçekleştirilen bir psikolojik görüşme ve danışma hizmetidir.

Danışanın süreçte en etkili sonucu elde etmesi için sürece aktif katılımı ve çabası gerekmektedir. Sürecin sağlıklı ilerleyebilmesi için danışman ile danışanın bir takım sorumlulukları vardır. Oturumlar haftada bir gün yapılır. İhtiyaca göre bu süreç değişebilir. Her bir oturum yaklaşık 50-55 dk sürecektir. Oturumlara düzenli ve zamanında katılım beklenmektedir. Ancak, oturumlara gelmemeniz için önemli bir nedeniniz olduğunda en az seanstan 24 saat önce bilgilendirme yapmanız beklenmektedir. Görüşmelerin hem sizi hem de diğer danışanları bekletmememiz için vaktinde başlayıp bitmesi önem teşkil etmektedir.

Süreçte kendiniz hakkında rahatsız olacağınız yönler keşfedebilirsiniz. Üzüntü, acı, keder, suçluluk, öfke gibi rahatsızlık verici duygular yaşayabilirsiniz. Bunlar sürecin riskli yanları sayılabilir.

Terapi-görüşme sırasında her iki görüşme ortamında da üçüncü şahısların bulunmamasına dikkat edilmelidir. Görüşme, ses ve görüntü kayıtları tutulacak ise bu iki tarafa da önceden birbirine kayıt işlemini bildirme yükümlülüğü getirir. Onay alınmaksızın herhangi bir görüntü/ses kaydı alınamaz. Görüşme sürecinde tutulan yazılı kayıtlar ve onay alınarak tutulan görüntü ve ses kayıtlarının tutulan tüm kayıt ve raporların, yapılan tüm görüşmelerin gizliliği taahhüt edilmektedir.

Görüşme, kayıt ve raporların gizliliği ancak aşağıda belirtilen koşullarda ihlal edilebilir:

1. Kişinin kendisi veya vasisi izin veriyorsa,

2. Kişinin açık ve yüksek intihar riski varsa,

3. Kişi başkalarına karşı saldırgan planlar belirtiyor ise,

4. Kişin ölümcül bulaşıcı bir hastalığı var ve bilgiyi bulaştırabileceği kişiler ile paylaşmayı reddediyor ise,

5. Kişi birine karşı taciz veya istismar gerçekleştiriyor veya planlıyorsa,

6. Mahkeme veya yasal merciler bilgi talep ediyor ise.

Psikolojik danışma süresince, istediğiniz zaman yardım almaktan vazgeçme hakkınız vardır. Yardımı kendi isteğinizle sonlandırmak size hiçbir yükümlülük getirmemektedir.

Ergen (12-18) Yetişkin (18-65) LGBT+ Aile ve Çift Çift & Partner Okul Öncesi Çocuk (0-6) Çocuk (6-12) Yetişkin (65+) Aile

Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi (SFBT) Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eklektik Terapi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - Lisans - Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Masallarda Terapi, Terapide Masallar - Psikoterapi Enstitüsü - 13.1.2018 Bilişsel Davranışçı Terapi - Pdr Derneği - 23.1.2021 Kısa Sürsli Çözüm Odaklı Terapi - Ev Okul Derneği - 12.5.2021