Psikolog Merkezi - Blog Yazıları

narkolepsi-nedir-narkolepsi-belirtileri-nelerdir
Narkolepsi, diğer adıyla uyku hastalığı olarak bilinir. İnsan beyninin uyku-uyanıklık döngülerini kontrol etme becerisini olumsuz etkileyen kronik ve nörolojik bir bozukluktur. Bu hastalığa sahip olan kişiler uyandıktan sonra dinlenmiş hissedebilir.Devamını oku
depresyondan-nasil-cikilir
Depresyon günümüzde hızlı şekilde artış gösteren,pek çok kişide dönemsel veya uzun süreli meydana gelen duygu ve düşüncelerin olumsuz yönde artış gösterdiği duygu durum bozukluğudur.Devamını oku
yalnizlik-korkusu-nedir-ve-nasil-yenilir
Yalnız kalma korkusu kişinin tek başına kalmasından endişe ve tedirginlik duymasıyla ortaya çıkan tek başına kaldığı zaman kalp çarpıntısı, kendini tedirgin hissetme, endişeli ruh hali gibi psikolojik ve fiziksel semptomların birlikte görüldüğü bir anksiyete türüdür.Devamını oku
serotonin-nedir-ne-ise-yarar-serotonin-eksikligi
Serotonin, mutluluk hormonu olarak da bilinen önemli bir nörotransmitterdir. Serotonin hormonu, duygu durum ve davranışlar üzerinde etki gösteren kimyasal bir tür habercidir. Halk arasında mutluluk hormonu olarak da bilinmektedir. Tıp dilinde ise 5-hidroksitriptamin (5-HT) olarak bilinir.Devamını oku
psikonevroz-nedir-psikonevroz-belirtileri-ve-tedavisi
Psikonevroz, kişinin içinde çatışmalara yol açan psikolojik hastalıkları kapsayan bir durumdur ve kişinin çevreye uyum sağlayamaması olarak tanımlanabilir. Günümüzde birçok farklı toplumsal ve çevresel sebepten dolayı psikolojik rahatsızlıkların görülme oranı artmıştır.Devamını oku
monofobi-nedir-monofobi-belirtileri-ve-tedavisi
Yalnız kalmaktan aşırı derecede korkmak ve bu durumun takıntılı bir hal alması monofobi olarak tanımlanmaktadır. Bu durum, en kısa tabirle psikolojik bir rahatsızlıktır. Ergenlik çağındaki çocuklarda monofobi görülme olasılığı yetişkinlere oranla çok daha fazladır. Devamını oku
epizod-nedir-epizod-tedavisi-nasil-yapilir
Tıp literatüründeki tanıma bakıldığında epizod kısaca; "kişinin ruhsal durumunda yaşadığı duygusal ve sinirsel iniş çıkışlar" olarak tanımlanabilir.Devamını oku
distimi-kronik-depresyon-nedir-tedavisi-nasil-yapilir
Distimi, kişinin uzun bir dönem boyunca mutsuzluk ve üzüntü duyması ya da içine kapanması olarak tanımlanan kronik depresyon durumudur. Bu durumlar kişinin hayatında alışkanlık haline gelmiştir. Bu rahatsızlık aynı zamanda süreğen depresif bozukluk olarak da bilinir. Devamını oku
anhedoni-nedir-anhedoni-belirtileri-nelerdir
Anhedoni veya Anhedonia, kelime kökeni olarak Yunancadan gelir. Anlam olarak ise “haz alamamak” ya da “keyiften yoksun olmak” durumuna karşılık gelmektedir. Haz yitimi olarak da bilinen bu durum, psikolojik bir rahatsızlığı tanımlar.Devamını oku
anamnez-nedir-anamnez-nasil-alinir
Anamnez, bir hastaya, hastalığı ya da problemi hakkında sorular sorularak ve bilgi toplanarak hastanın mevcut durumunu anlama işlemidir. Devamını oku